Saturday, July 17, 2010

#26 ^new name^

hai..hai...
i have new name.
selama nie sekian maklum my name Hamizah@ miezah or gadesgigibesi/gades je kan.nama dalam surat beranak ke, dalam iC ke,dalam permit ke, sume la.
tapi tetiba terasa nak gelak guLing2 dalam kereta semalam otw nak g JJ tgk muvie.dalam kesesakan jem stroberi, dapat msg form my belove litle brother.

beby: gemo dah bankin.
gades: sure ke masuk account aku?
baby: ha la..dia tlis situ gojez al unzaleh.
gades: bongok ah hang! dah ah, aku otw g JJ pas tu br g uptown.g bg twu kat mok jap lagi aku beli.

hah! lihat, nama gades di mesin cash deposit ialah
"gojez al unzaleh"
hahahaha.ni sume gara adik2 ku semata2.

*beby: si adek bongsu.
*gemo/bebeng: si adik bawah ku.

alkisahnye begini.
tersebut la kissaaahhhhh.... aibbbb!!!sang kancil beramai2.......
*tipu! =.=!!

si bebeng nie dah kemaruk sangat nak beli jam yang dalam die ade bolat..bolat..bolat tu.
bolat2 tu yang tarikh, saat, minit tu.

so, setelah g survey kat uptown semalam berbekalkan RM80 yang di bankin ke account si gojez tu kan. dah pusing, punya pusing, pusing lagi...
so jumpa la 4,5 kedai jual jam. bile tye harga berapa.

RM250
hah!!! bapak kau mahaaaaaaaallllllll....
nie uptown ke Mid Valley weyyhh??

and then call my bebeng.
gades: beng, jam tu mahal la.
bebeng: berapa harga?
gades: RM250 dan lagi satu kedai RM240.
bebeng: mahal nye!
gades: tak pe la. tgu aku dapat PTPTN nanti aku beli jam kat hang.aku beli kat butik yang ori punye! orang tgk pn x cakap jam hang lopek!
bebeng: ok la cm tu.tapi jam yg aku tgk tu jual kat downtown cheras bkn uptown shah alam.tp tak pe la. tp aku tak de duit nak bayar ratus2 kat hang beli ori.
*dalam nada sedih.

acually sangat sedih,sbg kakak yang baik hati nie,ye ke??
sblm nie si bebeng dh bagi Rm100++ kat si abg utk g beli. last2 duit ke mana, jam kemana. selalu si bebeng tye mama setiap kali mama call abang, abang nan dah beli ke jam tu mama. n then mama kata, sabar la. nanti abg nan beli ye.
sungguh tak sampai hati nak dengar. bukan ape,si bebeng sanggup tak makan, save minyak moto, kurangkan makan, bagi duit elaun Mara utk beli kan jam tu.
tapi hampa. nak wat cmne kan.

sbg kakak yang baik hati dan yang tak sampai hati ni.
i promise! nnt aku belikan jugak jam kat hang. aku belikan jam FOSSIL yang sangat cantek dan berkenan di hati semalam utk beli di mana2 butik jam.
tunggu ya adikku.


lihat! wajah kakak mithali.
ayu jekan??
ala..ala cekodok tak siap!


dalam list duit PTPTN perlu key in.

*Jam bebeng!


for beby: aku belikan Shirt je la eh.tapi bukan macbeth tu la.sbb hang dh ade.
*lagipon kopak la duit aku!!
aku beli kan Shirt uptown buleh tak? sbb sem lps aku bg Shirt New Balance n pencil case Converse supaya hangpa rajin belajar.

i all my brother

0 comments:

Post a Comment